נתניהו בפגישה עם רא"מ סלובניה: "זה תחילתו של שחר חדש"

    שלמה ריזל No Comments on נתניהו בפגישה עם רא"מ סלובניה: "זה תחילתו של שחר חדש"

    ראש הממשלה נתניהו לנשיא סלובניה: "אני מקווה שתוכל לסייע בתפקידך בנשיאות של האיחוד האירופי כדי שהאיחוד יבין שזה עולם שונה ויש הזדמנויות שונות, בריתות שונות – לטובה"

    צילום: חיים צח/ לע"מ
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם ראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה, בלשכת רה"מ בירושלים. במסגרת הפגישה חתמו המדינות על הצהרה משותפת לשיתוף פעולה בתחום החדשנות הטכנולוגית.

    ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: "טוב לראותך, ברוך הבא. ראש הממשלה יאנז, זו הזדמנות לתחילתו של שחר חדש ביחסים בין סלובניה וישראל. אני מרגיש שזו שורת הסיכום בסרט קזבלנקה: "זו תחילתה של ידידות מופלאה". תמיד היית תומך גדול בברית בין ישראל לסלובניה. אני מאמין בזה גם, ההזדמנויות נמצאות כאן.

    הפעולה שלך כראש ממשלה מראה עד כמה אתה מחויב לחזון הזה – הביקור הראשון שלך מחוץ לאיחוד האירופי הוא לישראל. זו פגישתנו הראשונה והיא תהיה אחת מיני רבות. ברצוני להודות לך על המחויבות והעקביות שלך.

    מנקודת מבטנו יש הזדמנויות רבות מאוד. אנשים תמיד שואלים מדוע לא עשיתם זאת קודם, כיוון שסלובניה וישראל הן שתי דמוקרטיות מתקדמות, עם יכולות טכנולוגיות, שמביטות לעבר העתיד וחולקות את הרצון לשפר את חיי האזרחים במדינות. אנו יכולים לעשות זאת טוב יותר יחד.

    היום נחתום על הסכם חדשנות. זה דבר קריטי שמקדם את מטרתנו המשותפת, כיוון שהעתיד שייך לאלה שמחדשים. החדשנות היא יוצרת ערך, היא יוצרת יתרון תחרותי, היא מניעה כלכלות קדימה. אנו יכולים לעזור לכלכלות ולאזרחים שלנו באמצעות שיתוף פעולה בחדשנות, ועל זה נחתום כאן היום.

    בנוסף, יש תחומים רבים אחרים בבינה מלאכותית, סייבר, סחר ותיירות. יש לנו כבר מספר גדול למדי של תיירים ישראליים שמבקרים בסלובניה. יהיו עוד. אני מקווה לבקר אותך יום אחד ואני מקווה שזה לא יהיה בעתיד הרחוק. אנו מצפים להשתמש בנמל שלכם בים האדריאטי, נמל קופר, כנקודת כניסה למוצרים ישראליים לתוך אירופה גם כן. אנו בדרך לכיוון הזה.

    אני רוצה להודות לך על שהגדרתם את חיזבאללה כארגון טרור, כמובן שהוא כזה. אני רוצה גם להודות לך על תמיכתך בפורומים בינלאומיים, ואני רוצה להגיד לך שאנו בישראל, בירושלים, נרגשים מאוד לארח אותך ואת פמלייתך. זה יהיה משהו שאנשים יסתכלו אחורה ויראו בו נקודת מפנה. זה תחילתו של שחר חדש. ברוך הבא. ברוך הבא חבר לירושלים".

    עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "רק לאחרונה חתמנו על הסכמי אברהם, ומדינה אחר מדינה מצטרפת להסכמי השלום שיש לנו, להסכמי הנורמליזציה שיש לנו עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודן. אחרות יצטרפו.

    זו מציאות חדשה, שונה לחלוטין מזו שנהוג לחשוב עליה במשרדי החוץ והנציגויות של אירופה. חלק מהחברים האירופאים שלנו כבר מבינים את זה. אני שמח שאתה תמיד ראית את זה.

    אזרח אמירתי רכש את בית"ר ירושלים, שזו אחת מקבוצות הכדורגל המוכרות שלנו. זה מראה לך כמה הדברים משתנים במהירות רבה.

    אני מקווה שתוכל לסייע בתפקידך בנשיאות של האיחוד האירופי כדי שהאיחוד יבין שזה עולם שונה ויש הזדמנויות שונות, בריתות שונות – לטובה".



    0 תגובות